Generelle betingelser og privatlivspolitik

Forretningsbetingelserne er senest opdateret den 24.05.2018
Din brug af Happy Helper A/S’ (herefter kaldet ”Happy Helper”) online markedsføringsplatform www.happyhelper.dk (herefter kaldet ”Platformen”) betragtes som en accept af Happy Helpers forretningsbetingelser inklusiv Happy Helpers politik for behandling af personoplysninger og cookie-politik samt til enhver tid øvrigt gældende retningslinjer (samlet kaldet ”Betingelser”). Du bekræfter endvidere, at du er fyldt 18 år. Såfremt du ikke kan acceptere Happy Helpers Betingelser, må du ikke registrere dig som hverken bruger eller helper på Platformen. Happy Helper forbeholder sig ret til at ændre Betingelserne.
1. Indledning
1.1. Driften af hjemmesiden varetages af Happy Helper A/S, CVR. nr. 36711515, Gammel Kongevej 1, 4.tv. 1610, København V, e-mail: support@happyhelper.dk
2. Ydelser
2.1. Happy Helpers Platform faciliterer en bookingfunktion, som gør det muligt for dig at booke rengøring hos en person, som tilbyder rengøringsydelser (herefter kaldet ”Helper”) på Platformen. Happy Helper og de enkelte Helpere står ikke i et over-underordnelsesforhold til hinanden, og Helpere fungerer således som selvstændigt virkende tredjemænd (Freelancere). Platformen indeholder og giver adgang til faktuelle oplysninger, som gør det muligt for Happy Helper at facilitere kontakt mellem brugere af Platformen og Helpere.
2.2. Rengøringsydelserne (herefter kaldet ”Ydelser”) administreres og udføres af de Helpers (private eller erhvervsaktører), der tilbyder deres Ydelser via Platformen.
2.3. Ved din brug af Platformen accepterer du, at Happy Helper ikke påtager sig ansvar for den/de leverede ydelser, som leveres af en Helper, samt at Happy Helper ikke er ansvarlig i forbindelse med tvister mellem dig og en Helper eller øvrigt. Helpers levering af Ydelser vil dog være dækket af forsikring, jf. afsnit 8.1 nedenfor.
3. Om at booke Ydelser via Platformen
3.1. Booking af ydelser sker til enhver tid udelukkende via Platformen. Telefonisk support er tilgængelig mandag: kl. 8.00-12.00 og kl. 13.00-17.00, tirsdag-fredag: kl. 8.00-12.00 og kl. 12.30-17.00, weekender/helligdage kl. 10.00-14.00 ved at ringe til +45 71 99 83 21
4. Kommunikation
4.1. Happy Helper har ret til at kommunikere direkte til alle brugere af Platformen i forbindelse med levering af Ydelsen via e-mail, telefon, app-notifikationer, sociale medier og kommunikations-apps.
5. Fortrydelsesret
5.1. Ved din booking giver du dit udtrykkelige samtykke til, at din Helper kan gå i gang med at levere Ydelsen, og at fortrydelsesfristen ophører, når Ydelsen er leveret. Hvis du fortryder, inden Ydelsen er færdigleveret (mens Ydelsen står på), er din Helper berettiget til at opkræve rimelig betaling for det arbejde, der allerede er udført og dermed leveret.
5.2. Hvis du ønsker at fortryde din booking, skal du sende Happy Helper en e-mail, inden Ydelsen er leveret. E-mail: support@happyhelper.dk.
6. Nøgler
6.1. Du skal selv stå for nøgleoverdragelse i samarbejde med din Helper. Du kan vælge at give Helperen en permanent nøgle. Happy Helper påtager sig ikke noget ansvar for bortkommelse af nøgler eller lignende.
7. Betaling
7.1. Med mindre andet fremgår, skal brugere af Platformen følge de til enhver tid gældende retningslinjer for booking og betaling for Ydelser. Bruger og Helper kan ikke fravige de priser, der er fastsat af Happy Helper. Enhver omgåelse medfører øjeblikkelig eksklusion fra Platformen.
7.2. Ved at vælge tilbagevendende Ydelser accepterer du, at betalingen automatisk trækkes efter hver udført Ydelse,fx hver anden uge eller hver tredje uge alt efter dit valg af abonnement hos Helperen.
7.3. Dine kortoplysninger bliver håndteret af ePay A/S, som har det højeste sikkerhedsniveau inden for online betalingsløsninger. Happy Helper har således ikke adgang til dine kortoplysninger og kan ikke gøres ansvarlig for eventuelt misbrug af dine kortoplysninger.
7.4. Du kan slette, forny eller ændre dit kort inde under konto på din profil.
7.5. Når Ydelsener udført, trækkes dét beløb fra dit kreditkort, som blev oplyst ved booking af Ydelsen, hvorefter Happy Helper fremsender en kvittering til din e-mailadresse.
7.6. Den totale pris for den købte ydelse fremgår af din kvittering. Der er ingen ekstra gebyrer ud over den angivne total pris. Hvis din Helper er momsregistreret fremgår det af din kvittering. Hvis din Helper ikke er momsregistreret, vil der kun være moms af Happy Helpers servicegebyr, hvilket også fremgår af din kvittering.
7.7. Happy Helper accepterer udelukkende kortbetaling via fx Visa, Visa/Dankort, Visa Electron og Mastercard. Din kortbetaling vil førstblive trukket, når Ydelsener udført hos dig. Hvis du tilbagevendende booker rengøring, forløber det helt automatisk, og du er fri for at betale girokortgebyr, hver gang du skal betale for en Ydelse.
7.8. For at stille Platformen til rådighed opkræver Happy Helper et servicegebyr på mellem 15-35 procent af Ydelsens totalpris alt efter valgte abonnement. Den aktuelle størrelse af Happy Helpers servicegebyr fremgår til enhver tid af Platformen samt af din kvittering.
7.9. Til dækning af transaktionsomkostninger opkræves et administrationsgebyr på 5 kr. inkl. moms.Happy Helper forbeholder sig retten til at ændre/forhøje prisen for Ydelserne. Eventuelle prisstigninger vil fremgå af Platformen og gælder for alle fremtidige ydelseryes.
8. Afbestilling eller ændringer for booket aftale
8.1. Du kan ændre din aftale ved at kontakte os pr. telefon, via Platformen eller via e-mail (support@happyhelper.dk). Du har mulighed for at aflyse eller ændre din booking frem til 24 timer før den bookede aftale.
8.2. Hvis aftalen ikke er afbestilt eller ændret rettidigt, forbeholder Happy Helper sig retten til at opkræve Ydelsens fulde pris.
9. Forsikring
9.1. En Helper hyret gennem Platformen er dækket af forsikring i tilfælde af et skader/uheld på arbejdsstedet. Booker du Ydelser hos en erhvervsvirksomhed via Platformen dækker erhvervsvirksomhedens og ikke Trygs forsikring. Man kan læse mere om forsikringens dækning her: https://happyhelper.dk/pages/trygforsikring
10. Reklamation
10.1. Reklamation over leveret Ydelse skal ske hurtigst muligt via e-mail, hvor du vedlægger billeder og beskrivelse af problemet.
11. Opsigelse
11.1. Du kan opsige dit abonnement til hver en tid, dog senest kl. 17:00 dagen før en booket aftale.
11.2. Du kan opsige dit abonnement ved at kontakte Happy Helper på e-mail, brev, telefon eller via Platformen. Du modtager herefter en bekræftelse af din opsigelse på e-mail. Hvis du skriver til os på e-mail, får du bekræftelse i løbet af to arbejdsdage. Din aflysning/ændring vil dog stadig tælle, hvis den er modtaget rettidigt (senest kl. 17:00 dagen før en booket aftale).
11.3. Happy Helper kan til enhver tid opsige eller suspendere din ret til at anvende Platformen ved at give dig skriftlig meddelelse.
12. Skat
12.1. Happy Helper er ikke ansvarlig for Helpers eventuelle afregning af skat, moms, mv., da det påhviler hver enkelt Helper at håndtere afregning af skat, moms, mv. i forbindelse med udførte Ydelser i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning. Happy Helper instruerer dog alle Helpers til, hvordan man indberetter SKAT og forbeholder sig retten til at ekskludere Helpers fra platformen, såfremt de ikke betaler SKAT.
13. Forbud mod direkte eller skjult markedsføring på Platformen
13.1. Direkte eller skjult markedsføring på Platformen fra brugere på egne eller andres vegne er ikke tilladt. Enhver handling i strid med dette medfører øjeblikkelig suspension fra Platformen.
14. Personoplysninger
14.1. Du skal oprette dig som bruger på Platformen med en privat konto til eget brug for at booke en Ydelse. Du er ikke berettiget til at dele dit password eller lignende. Du er fuldt ansvarlig for de aktiviteter, som sker via din brugerprofil og konto og Happy Helper fraskriver sig ethvert ansvar i den forbindelse. Hvis du får mistanke om, at der har været uautoriseret brug af din konto på Platformen, skal du øjeblikkeligt kontakte Happy Helper.
14.2. Happy Helper registrerer og behandler ingen følsomme personoplysninger.
14.3. For at blive bruger på Platformen skal du indtaste følgende oplysninger, som du ved oprettelsen giver Happy Helper samtykke til at registrere og behandle: Navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere Ydelsen til dig.
14.4. Happy Helper indsamler de oplysninger, du giver direkte til os, såsom når du opretter eller redigerer din konto, anmoder om Ydelser, kontakter kundesupport eller på anden måde kommunikerer med os. Disse oplysninger kan omfatte: e-mail, telefonnummer, postadresse, profilbillede, betalingsmetode, Ydelser, bookingmeddelser og andre oplysninger, som du vælger at give til os i forbindelse med oprettelse af din profil.
14.5. Oplysninger om brug og præferencer: Vi indsamler oplysninger om, hvordan du interagerer på Platformen ved booking af Ydelser, udtrykte præferencer og valgte indstillinger. I nogle tilfælde indsamler vi oplysninger ved hjælp af cookies og lignende teknologier, der opretter og vedligeholder unikke identifikatorer. Du kan læse mere i vores erklæring om på hjemmesiden. Vi kan også indsamle oplysninger fra samarbejdspartnere, applikationer, sociale medier og lignende.
14.6. Du giver samtykke til at modparten, i de på platformen formidlede opgaver, kan afgive anmeldelser. For at sikre, at anmeldelser er relevante og valide, foretager Happy Helper løbende stikprøvekontrol heraf.
14.7. Log-oplysninger: Når du anvender Platformen, indsamler vi server-logs, der kan omfatte oplysninger såsom IP-adresse, adgangsdato og -tidspunkt, app-funktioner eller viste sider, app-nedbrud og andre systemaktiviteter, browsertype samt det tredjeparts websted eller tjenesteydelse, du benyttede, før du interagerede med vores Platform.
14.8. Brug af oplysninger. Vi bruger de oplysninger, vi indsamler om dig, til at levere, vedligeholde og forbedre vores Platform, herunder for eksempel muliggøre betalinger, sende kvitteringer, facilitere Ydelser og evt. andre produkter, som du anmoder om (og sende relaterede oplysninger), udvikle nye funktioner, yde kundesupport til dig og Helpere, udvikle sikkerhedsfunktioner, godkende brugere og sende produktopdateringer samt administrative meddelelser, udføre interne transaktioner for eksempelvis at forebygge svindel med og misbrug af Platformen, finde softwarefejl og operationelle problemer og overvåge samt analysere tendenser i aktiviteter og brug. Vi kan endvidere bruge oplysningerne til at muliggøre kommunikation mellem dig og en Helper samt sende beskeder til dig, som vi mener kan have din interesse, herunder oplysninger om produkter, tjenesteydelser, reklamekampagner, og nyheder fra Happy Helper.
14.9. Deling af oplysninger. Vi kan dele dine oplysninger med Helpere og andre samarbejdspartnere relevante for levering af Ydelsen, så de kan levere den Ydelse, du beder om. Platformen kan også integreres med funktioner til deling på sociale medier og andre relaterede værktøjer, der giver dig mulighed for at dele dine handlinger på Platformen med andre apps, websteder eller medier, eller omvendt. Din brug af sådanne funktioner aktiverer deling af oplysninger med venner og offentligheden, afhængigt af dine indstillinger til deling på sociale medier.
14.10. Analyse og markedsføringstjenester der leveres af andre. Vi kan anvende dine oplysninger i forbindelse med analyse og markedsføringstjeneste, der leveres af samarbejdspartnere med henblik på at levere varer eller tjenesteydelser bredt relateret til Ydelsen.
14.11. Du kan til enhver tid rette dine kontooplysninger ved at logge ind på Platformen. Vær opmærksom på, at i nogle tilfælde kan vi beholde visse oplysninger om dig, som det er påkrævet ved lov, eller til lovlige forretningsmæssige formål i den udstrækning, det er tilladt i henhold til lovgivningen.
14.12. Indsigt og sletning af oplysninger. Du har i henhold til lov om personoplysninger ret til at gøre indsigelse mod såvel indsamlingen som de videre behandling af nævnte oplysninger, og kan med visse lovbestemte undtagelser få besked af Happy Helper, som er dataansvarlig, om, hvilke oplysninger, der indsamles om dig. Du har også ret til at tilbagekalde et samtykke.
14.13. Klage over behandlingen af personoplysninger. Hvis du vil klage over behandlingen af dine personoplysninger, kan det ske til den dataansvarlige (DPO), der kan kontaktes på dpo@happyhelper.dk eller til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, dt@datatilsynet.dk
15. Cookies
15.1. Happy Helperbruger cookies og andre identifikationsteknologier på vores Platform, mobilapplikationer, elektroniske kommunikationsmedier til en række formål, bl.a. til at verificere brugere, huske brugerpræferencer og -indstillinger, analysere trafikken og tendenser på webstedet og generelt til at forstå online adfærd og -interesser hos de mennesker, der bruger vores Platform. Her kan du læse mere om de typer af cookies, vi benytter, hvorfor vi bruger dem, og hvordan du kan udføre dine valg.
15.2. Du har ret til at vælge, om du vil accepterer cookies eller ej. De er dog en vigtig del af, hvordan vores Platform fungerer, så du bør være opmærksom på, at hvis du vælger at afvise eller fjerne cookies, kan det påvirke Platformens tilgængelighed og funktion.
15.3. De fleste webbrowsere er som standard indstillet til at acceptere cookies. Hvis du ønsker det, kan du normalt vælge at indstille din browser til at fjerne eller afvise browser cookies. For at gøre dette, skal du følge de instruktionerne i browseren, der normalt findes under menuen „Hjælp“ eller „Indstillinger“. Nogle eksterne parter giver også mulighed for at afvise deres cookies ved at klikke direkte på fravalgslinket. Vi har angivet de tilfælde, hvor det er muligt i tabellen ovenfor.
16. Lovvalg og værneting
16.1. Happy Helpers betingelser er undergivet dansk ret. Alle aktiviteter mellem Happy Helper, dets brugere samt Helpere anses for udført i Danmark.
16.2. Tvister skal afgøres ved Københavns Byret.
happyhelper.dk